tisdag 24 februari 2009

Husdrömmar





Det är först nu efter man varit husägare i 6 år som man egentligen börjat inse hur man vill bo & hur man vill inreda sitt hem.

För mig har det iallafall varit en resa i inredningsdjungeln & med allt det finns att välja på.


Jag har en förkärlek för allt ( nästan allt ) som är gammalt & som har en historia med sig, Lantligt & New England.


I mitt hem går det mesta i lugna färgskalor som brutet vitt, sand & grått, jag vill att det ska vara vilsamt för ögat. Men jag gillar även att liva upp med inredningsdetaljer i klara accentfärger, där vårgrönt (som jag kallar den ) är en favoritfärg.



Så skulle jag nån gång vinna några mille på lotto är det ett egetritat hus med en prunkande trädgårdstomt som skulle stå som No.1 på listan. Med utsikt över vatten & böljande åkrar & ängar runtom huset. En trädgårdstomt med många fruktträd, bärbuskar och stort trädgårdsland.


Tänkte idag visa några bilder på drömhusinspiration.

Bilderna är lånade från:

www.fiskarhedenvillan.se

www.terihus.se

Nog med inspiration för ikväll / Sara

Inga kommentarer: